Η αίσθηση της όσφρησης λειτουργεί υποσυνείδητα και βοηθά τον καταναλωτή να αποφασίζει με την καρδιά του περισσότερο, παρά με το μυαλό του. Η δημιουργία συναισθημάτων μπορεί να φέρει πραγματικά κοντά κάθε brand με το κοινό του.

Η Νάνσυ Δασκάλου Key Account Manager της Mega Systems, αναλύει το scent marketing και τα οφέλη που απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις εστίασης από τις εφαρμογές του. Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό έντυπο Hotel & Restaurant του ομίλου Boussias Communications.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Τι είναι το Scent Marketing;

Είναι η μελέτη, η ανάλυση κι εφαρμογή του κατάλληλου αρώματος σε επαγγελματικούς χώρους, που σκοπό έχει την ανάδειξη του concept της επιχείρησης και την αύξηση των πωλήσεων της. Σήμερα, αποτελεί ένα δυνατό εργαλείο της επικοινωνιακής στρατηγικής κάθε επιτυχημένης επιχείρησης, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του πελάτη.
Το άρωμα που επιλέγουμε για ένα εστιατόριο, μπορεί να έχει σχέση με το φαγητό (realistic), με σκοπό την προβολή και την αύξηση πωλήσεων ενός προϊόντος, το οποίο θέλει η επιχείρηση να προωθήσει. Μπορεί, όμως, να ανήκει στην «κολωνιακή οικογένεια» αρωμάτων, δίνοντας στην επιχείρηση μια νότα πολυτέλειας και υψηλής αισθητικής.
Η τελική επιλογή αρώματος εξαρτάται από τη φιλοσοφία της κάθε επιχείρησης. Έχουμε τη δυνατότητα, μέσω του Scent Marketing, να χρησιμοποιήσουμε το άρωμα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης, δίνοντάς της προστιθέμενη αξία. Πιο συγκεκριμένα, το πρωί μπορεί μια επιχείρηση εστίασης να προσφέρει πρωινό και να μυρίζει ο χώρος, καφέ ή σοκολάτα, το μεσημέρι να σερβίρει φαγητό και να μυρίζει φρεσκοψημένο ψωμί ή ψημένη tortillia και το βράδυ να σερβίρει ποτό και να μυρίζει cocktail, brandy, champagne κ.λπ.

 

Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής του κατάλληλου αρώματος;

Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική. Στοιχεία όπως, το κοινό που απευθύνεται, το προϊόν που προσφέρει, η διακόσμηση, οι στόχοι, η κουλτούρα και η φιλοσοφία της, αποτελούν για εμάς αντικείμενο έρευνας και μελέτης, ώστε να μπορέσουμε να τα αποκωδικοποιήσουμε και να τα μετατρέψουμε σε αρωματικές νότες. Το όραμα του επιχειρηματία, είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας, ο οποίος μας κατευθύνει να επιλέξουμε στοχευμένα το άρωμα, που θα επιτύχει αυτούς τους στόχους.

 

Ποια είναι η μεθοδολογία σας;

Η σωστή μεθοδολογία είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Αρχικά, πρέπει να μιλήσουμε με τον επιχειρηματία και να δούμε το χώρο εφαρμογής. Καταγράφουμε τις ανάγκες και στη συνέχεια επιλέγουμε την κατάλληλη τεχνολογία διάχυσης που θα χρησιμοποιήσουμε. Ο κλάδος μας έχει εξελιχθεί, πλέον προηγμένες τεχνολογίες μας βοηθούν για να προσφέρουμε στις επιχειρήσεις ένα διαρκές αποτέλεσμα. Η τεχνολογία spray ανήκει στο παρελθόν. Έχουμε περάσει στη νέα εποχή φυσικής διάχυσης αρώματος, η οποία είναι περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Πώς μπορούν να καταπολεμηθούν οι μυρωδιές από την κουζίνα;

Σχεδόν όλα τα εστιατόρια αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Κατά τη διάρκεια μαγειρέματος, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξουν δυσάρεστες μυρωδιές, όπως μπαχαρικά, καμένα λίπη, κρεμμύδι, σκόρδο, ψάρι κ.λπ. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να αρωματίζουμε απ’ ευθείας ένα χώρο, ο οποίος αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα.
Το πρόβλημα δεν έγκειται, βέβαια, στο χώρο της κουζίνας, αλλά στη κεντρική σάλα των εστιατορίων, όπου το κοινό γευματίζει. Πρώτα, πρέπει να δούμε από πού αναπαράγονται οι μυρωδιές και ποια είναι η κατεύθυνσή τους. Στη συνέχεια, πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη τεχνολογία διάχυσης και να τοποθετήσουμε αδρανοποιητές οσμών. Οι αδρανοποιητές είναι προϊόντα, που απαλλάσσουν τους χώρους από τις δυσάρεστες οσμές, κάνοντας αρχικά ανίχνευση, στη συνέχεια δέσμευση και στο τέλος εξουδετέρωση των οσμών (τεχνολογία Aromaguard).
Με αυτή τη τεχνολογία, ο χώρος καθαρίζει πλήρως, χωρίς κανένα ίχνος μυρωδιών. Αφού κάνουμε αδρανοποίηση, μπορούμε να βάλουμε το κατάλληλο άρωμα εντός του εστιατορίου. Οι αδρανοποιητές μπορούν να συνυπάρξουν με το άρωμα. Σε πολλές περιπτώσεις επιβάλλεται να γίνει αυτό, προκειμένου να αντιμετωπίζουμε συστηματικά και αποτελεσματικά τις δυσάρεστες οσμές.

Με τη σωστή χρήση του Scent Marketing, ποια είναι τα οφέλη για την επιχείρηση;

Η επιτυχία του Scent Marketing για κάθε επιχείρηση εξαρτάται από την επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη, ο οποίος πρέπει να έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία, κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για την υλοποίηση του έργου, καθώς και τις κατάλληλες τεχνολογίες για άμεσο και διαρκές αποτέλεσμα. Τα οφέλη είναι πολλά, κάποια από τα οποία διαφαίνονται άμεσα και κάποια έμμεσα.
Η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, η μεγαλύτερη παραμονή του κοινού στο χώρο, η δημιουργία έντονης καταναλωτικής επιθυμίας, το συναισθηματικό δέσιμο που δημιουργείται μεταξύ του εστιατορίου και του κοινού, αποτελούν τα πιο σημαντικά οφέλη για κάθε επιχείρηση και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων.