Smells like hospitality spirit…

H δυνητική σχέση που μπορούν να αναπτύξουν οι ταξιδιώτες με τα καταλύματα είναι ισχυρή. Το συναισθηματικό αυτό δέσιμο μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, με τη σωστή εφαρμογή του Scent Marketing.

Σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο, όπως ο ξενοδοχειακός, το Scent Marketing φαίνεται ότι έχει ουσιαστική εφαρμογή, με πολλαπλά οφέλη για τους επιχειρηματίες. Η Αθανασία Δασκάλου, Key Account Manager της Scent Plus, αναλύει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το συγκεκριμένο εργαλείο μπορεί να γίνει αποδοτικό.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Το οσφρητικό Marketing εφαρμόζεται στα ξενοδοχεία?

Το Scent Marketing οφείλω να σας ενημερώσω ότι έχει την απόλυτη εφαρμογή του σε ξενοδοχεία. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι αρκετά απαιτητικός. Οι συνεχείς εξελίξεις, η διαφορετικότητα των προορισμών, τα διάφορα concepts κάνουν και εμάς ευρηματικούς και μας κρατάνε σε μια συνεχή εγρήγορση. Για εμάς ένα ξενοδοχείο είναι μια μεγάλη πρόκληση.

Όταν ένα ξενοδοχείο μας καλεί για να δούμε τους τρόπους εφαρμογής του Scent Marketing στο χώρο του, το πρώτο που κάνουμε είναι μια εφ’ όλη της ύλης συνέντευξη με τον ξενοδόχο ώστε να αντιληφθούμε τις πραγματικές ανάγκες και να έχουμε τη πλήρη καταγραφή του brand.

H σχέση που αναπτύσσουν οι ταξιδιώτες με τα καταλύματα είναι ισχυρή αφού διαμένουν σε αυτά και έρχονται διαρκώς σε επαφή με όλες τις εκφάνσεις τους. Και η επαφή αυτή γίνεται ακόμα εντονότερη μέσω του αρώματος του ξενοδοχείου, το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της συνολικής εμπειρίας του ταξιδιώτη.

Τι σημαίνει για ένα ξενοδοχείο η εφαρμογή του Scent Marketing?

Η βασική υπηρεσία που προσφέρει ένα ξενοδοχείο στους επισκέπτες του είναι: η άνεση, είτε ταξιδεύει για διακοπές είτε για δουλειά. Μέσα στην έννοια της άνεσης, περιλαμβάνονται η καθαριότητα, η ξεγνοιασιά, η οικειότητα και φιλικότητα, η χαλάρωση, μέρος ή το όλο της πολυτέλειας, της φροντίδας και της ζεστασιάς, της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης. Όταν απολαμβάνουμε όλα αυτά, τότε νιώθουμε άνετα.

Αυτό εξαρτάται πολύ από τους ίδιους τους χώρους του ξενοδοχείο όσο και από το προσωπικό του. Οι χώροι πρέπει να είναι καθαροί, εναρμονισμένοι μεταξύ τους και να δίνουν μια θετική ενέργεια. Το προσωπικό περιμένουμε να είναι χαμογελαστό και ευχάριστο, με υψηλή την αίσθηση της εξυπηρέτησης. 

Μέσα από πολλές ολοκληρωμένες μελέτες και έρευνες, έχει, πλέον αποδειχθεί ότι η επίδραση του αρώματος στην ψυχολογία του καταναλωτή είναι εξαιρετικά δυνατή, γεγονός που έχει αναγάγει τον αρωματισμό σε στρατηγικό εργαλείο των επιχειρήσεων. Το συναισθηματικό δέσιμο μεταξύ καταλύματος και ταξιδιώτη ενισχύεται περισσότερο και αυτό αντικατοπτρίζεται στις κριτικές τους αλλά και στον μεγαλύτερο αριθμό repeaters που καταλήγουν να έχουν.

Πως μπορούμε να εφαρμόσουμε το Scent Marketing σε ένα ξενοδοχείο?

΄Εμφαση πρέπει να δοθεί στον χώρο της Υποδοχής (Reception), αφού εκεί όχι μόνο δημιουργούνται οι πρώτες εντυπώσεις, αλλά ο ταξιδιώτης εξάγει και τα πρώτα του συμπεράσματα σε σχέση με την επιλογή ξενοδοχείου που έχει κάνει.

Το decor, τα χρώματα, ο φωτισμός, η μουσική, η καθαριότητα, τα έπιπλα, οι υφές και τα αρώματα όλα πρέπει να «δουλεύουν» αρμονικά για το πιο θερμό Καλωσορίσατε! Το άρωμα εδώ πρέπει να αναδεικνύει τη προσωπικότητα του ξενοδοχείου.

Στο δωμάτιο το άρωμα πρέπει να είναι διακριτικό και φίνο.To Housekeeping είναι από τα πιο απαιτητικά τμήματα του ξενοδοχείου  αφού απαιτεί ενισχυμένες διαδικασίες διατήρησης της υγιεινής. Προϊόντα Fabric Fresheners, για όλα τα υφάσματα, μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην «αρωματική εμπειρία» του καταλύματος αυξάνοντας τις θετικές κριτικές σε σχέση με το επίπεδο καθαριότητας.

Η αίθουσα πρωινού, εστιατόριο και μπαρ είναι πολύ σημαντικοί χώροι που επιβάλλεται να είναι προσεγμένοι και καθαροί.  Το άρωμα ανάλογα με την ώρα και το τι σερβίρεται, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιθυμία και στη κατανάλωση και θα αυξήσει τις προοπτικές upselling. Παράλληλα οι χώροι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένοι από ιπτάμενα έντομα, με τη χρήση ειδικών εντομοαπωθητικών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το Scent Marketing δεν ασχολείται αποκλειστικά με το άρωμα, αλλά με τη γενική αίσθηση καθαριότητας και περιποίησης. Οι χώροι που απευθυνόμαστε πρέπει να έχουν εφαρμόσει ολοκληρωμένες λύσεις και να δείχνουν στους πελάτες τους, ότι τους σέβονται, τους προστατεύουν, φροντίζουν να νιώθουν άνετα και κάνουν τα πάντα για να μετατρέψουν την απλή διαμονή τους σε μοναδική εμπειρία!

Ποια είναι πραγματικά η καινοτομία του Scent Marketing, στον ξενοδοχειακό κλάδο?

Αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά και τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία επενδύουν πάνω σε αυτό, είναι το Signature Scent. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Κύπρο, πολλά upgraded ξενοδοχεία επιλέγουν να δημιουργήσουν το δικό τους άρωμα υπογραφής. Αυτή η διαδικασία παίρνει περίπου 1,5-2 μήνες και έχει ένα επιπλέον κόστος από 1.500€ έως 3.000€, αλλά αποτελεί σήμερα μοναδικό εργαλείο στρατηγικής Marketing. Τα οφέλη για τα ξενοδοχεία είναι πολλαπλά με βασικότερο, ότι  μπορούν με το δικό τους άρωμα να κάνουν πολύ- εφαρμογές.

Με την προϋπόθεση ότι το ξενοδοχείο έχει δημιουργήσει το δικό του εξατομικευμένο άρωμα, ενισχύονται και οι προοπτικές upselling μέσα από τις πολυ-εφαρμογές του αρώματος σε ειδικά προϊόντα. Ο ξενοδόχος μπορεί, για παράδειγμα, να δημιουργήσει την δική του συλλογή από αρωματικά κεριά ή sticks, που αποτελούν αναμφισβήτητα ένα ελκυστικό Goodbye Gift, το οποίο όχι μόνο θα ικανοποιήσει τον πελάτη, αλλά και θα ενισχύσει τη σχέση του με το κατάλυμα, αυξάνοντας παράλληλα και την πιθανότητα να τον μετατρέψει σε repeater, κυρίως λόγω της ιδιαίτερης ανακλητικής ιδιότητας της όσφρησης.

Αυτή είναι η νέα τάση στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπου επιτυγχάνει σε μεγάλο βαθμό την αύξηση της πιστότητας των πελατών. Με αυτό τον τρόπο το ξενοδοχείο αποκτά ένα οσφρητικό αποτύπωμα, πολύ δυνατό, ως εργαλείο Marketing που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως πηγή εσόδων.